Buscant per Internet sobre les noves tecnologies he anat a parar a una web on he trobat 7 vídeos de 7 escoles diferents on, independentment de l’edat dels alumnes, utilitzen per a l’aprenentatge les TIC.
Aquests vídeos fan referència a escoles com CEIP Escola del Mar, Escola Sant Gervasi,, IES Eugeni d’Ors, Escola Sant Jaume, CEIP Pere Viver, IES Torre del Palau i el Col·legi la Vall.
L’escola del Mar ens explica com nens del primer cicle de Primària creen entre tots un telenotícies. Uns per exemple busquen informació, altres
enregistren la classe de música etc. A més a més a partir de les noves tecnologies els grans fan representacions de contes pels més petits i així aquests gaudeixen de les històries audiovisuals. Finalment per completar el telenotícies pensat, miren diaris i trien les millors notícies per fer el guió. Aquesta és doncs, una bona activitat per tal d’endinsar-nos en aquest món de les noves tecnologies i alhora treballar diferents aspectes.
Per altra banda l’escola Sant Gervasi estudien un tema, en aquest cas els animals vertebrats, però ho fan mitjançant les TIC i també amb les pàgines que la mestra ha creat i penjat. Un cop fet, fan un treball col·laboratiu sobre un animal que han triat i busquen tota mena d’informació i imatges a llibres, a l’ordinador… i la mestra quan sorgeix algun dubte l’intenta resoldre fent també diverses activitats multimèdia que ella mateixa ha penjat.
Aquests vídeos fan referència a escoles com CEIP Escola del Mar, Escola Sant Gervasi,, IES Eugeni d’Ors, Escola Sant Jaume, CEIP Pere Viver, IES Torre del Palau i el Col·legi la Vall.
L’escola del Mar ens explica com nens del primer cicle de Primària creen entre tots un telenotícies. Uns per exemple busquen informació, altres
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiqozDt7QXlZAGApXxQz9OQAZDZWvXWfgvJcT5_rn7w-fnQ5ejKQrmb6kf9qMye-XJQkWl-6IxYOapv67iQBpS7WU2bbsaH4LPCxAxeb3W07NWDVxH_4XNT-ov8eXN0luzxuoLN7FzDtoC4/s320/TIC.jpg)
Per altra banda l’escola Sant Gervasi estudien un tema, en aquest cas els animals vertebrats, però ho fan mitjançant les TIC i també amb les pàgines que la mestra ha creat i penjat. Un cop fet, fan un treball col·laboratiu sobre un animal que han triat i busquen tota mena d’informació i imatges a llibres, a l’ordinador… i la mestra quan sorgeix algun dubte l’intenta resoldre fent també diverses activitats multimèdia que ella mateixa ha penjat.
Tot seguit hi ha l’IES Eugeni d’Ors que les noves tecnologies també les fan servir per treballar i explicar tot tipus d’aprenentatges, però en aquet cas a la E.S.O, Batxillerat, Cicles formatius i per adults. Els mestres fan servir aquest mètode per tal que els seus alumnes estimulin també la seva imagina
ció i així es motivin i participin més. L’objectiu per a ells és que entre alumnes i mestres puguin intercanviar informació a partir de les TIC i que d’aquesta manera amb aquest aprenentatge puguin consultar fonts d’informació externes com a eina bàsica de l’entorn actual.
El centre que ara introduiré serà el CEIP Pere Viver, ja que, per els nostres estudis és la més interessant. Es tracta d’una classe d’Infantil, segurament P4, on la mestra a partir de la pissarra realitzen i expliquen els contes. En aquest cas estan treballant el conte de la granja d’en Joan i el que fan és explicar què passa en el conte i un voluntari surt a la pissarra i escriu el so dels animals, a més a més es poden escoltar els sons.
En tot moment els dona la paraula i els pregunta què posarien donant l’opció al fet que ells mateixos resolguin. A partir del conte fan servir les noves tecnologies un per un, fan activitats de relacionar, llegeixen els noms i aparellen, construeixen els noms i si els hi costa, algun d'ells pot sortir a ajudar i així ho corregeixen. Aquesta escola m’ha semblat molt interessant perquè aprenen molt, d'una manera diferent al que hem vist a pràctiques i se’ls veu motivats alhora de fer-ho.
Per últim les dues darreres escoles ofereixen les noves tecnologies a alumnes ja de Batxillerat i a partir d’elles també aprenen i fan exercicis amb l’ordinador.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiY-i41fvgVrcDmpu-LNNMb5wLmoUFIqhN_RPUs7044em_xTrs10-y5gEinxD6x1iP9GP82Z7QoGrbs0L2lCJZSEe5cWPo1L2qVSJH0ahljfTBg64tdVRhNisXdsYI7FQMwUFLaIBTxXXrW/s320/TTTIIC.jpg)
El centre que ara introduiré serà el CEIP Pere Viver, ja que, per els nostres estudis és la més interessant. Es tracta d’una classe d’Infantil, segurament P4, on la mestra a partir de la pissarra realitzen i expliquen els contes. En aquest cas estan treballant el conte de la granja d’en Joan i el que fan és explicar què passa en el conte i un voluntari surt a la pissarra i escriu el so dels animals, a més a més es poden escoltar els sons.
En tot moment els dona la paraula i els pregunta què posarien donant l’opció al fet que ells mateixos resolguin. A partir del conte fan servir les noves tecnologies un per un, fan activitats de relacionar, llegeixen els noms i aparellen, construeixen els noms i si els hi costa, algun d'ells pot sortir a ajudar i així ho corregeixen. Aquesta escola m’ha semblat molt interessant perquè aprenen molt, d'una manera diferent al que hem vist a pràctiques i se’ls veu motivats alhora de fer-ho.
Per últim les dues darreres escoles ofereixen les noves tecnologies a alumnes ja de Batxillerat i a partir d’elles també aprenen i fan exercicis amb l’ordinador.
Així doncs aquí ja us deixo la web on podreu gaudir d'aquests vídeos tan interessants:
maRina_
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada